سارقان کیف قاپ با استفاده از غفلت شهروندان اقدام به سرقت کیف و اشیای قیمتی افراد می کنند؛ از این‌رو ضروری است هنگام تردد در معابر شهری، به ویژه خیابان‌ها و مسیرهای خلوت توصیه‌های انتظامی به دقت رعایت شود.

ویناپرس – سارقان کیف قاپ با استفاده از غفلت شهروندان اقدام به سرقت کیف و اشیای قیمتی افراد می کنند؛ از این‌رو ضروری است هنگام تردد در معابر شهری، به ویژه خیابان‌ها و مسیرهای خلوت توصیه‌های انتظامی به دقت رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری وینا پرس به نقل از معاونت اجتماعی و مشاوره کلانتری ۱۰۳ گاندی، از شهروندان خواسته شده است برای پیشگیری از سرقت کیف هشدارهای انتظامی را جدی بگیرند و تا حد امکان از تردد در ساعات پایانی روز به ویژه پس از کاهش روشنایی معابر خودداری کنند.

براساس این اطلاعیه، عدم انجام مکالمه یا بازی با گوشی تلفن همراه، خودداری از به کارگیری هندزفری، عدم همراه داشتن پول زیاد، طلا و زیورآلات، قرار دادن گوشی تلفن همراه در جیب هنگام عبور از عرض خیابان، بررسی دقیق پل هوایی عابرپیاده پیش از تردد، قرار دادن کیف به سمت دیوار حین پیاده روی و قفل کردن درهای خودرو پشت چراغ تقاطع‌ها یا هنگام توقف حاشیه‌ای احتمال سرقت کیف و دیگر وسایل همراه اشخاص را کاهش می‌دهد.

در صورت بروز هرگونه سرقت و کیف قاپی مراتب در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش شود.

  • نویسنده : ستاره فرهادی