شایع ترین جرم در کشور سرقت خودرو و لوازم آن است. معمولاً سرقت خودرو به منظور فروش آن و یا اوراق کردن و فروش تجهیزات داخلی و یا انجام اعمال مجرمانه صورت می‌گیرد.

ویناپرس – شایع ترین جرم در کشور سرقت خودرو و لوازم آن است. معمولاً سرقت خودرو به منظور فروش آن و یا اوراق کردن و فروش تجهیزات داخلی و یا انجام اعمال مجرمانه صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری ویناپرس، سرهنگ زهرا آزادی امیری، معاون اجتماعی کلانتری ۱۰۳ گاندی با بیان این مطلب به خبرنگار ویناپرس اظهار کرد: سارقین پس از سرقت خودرو، تجهیزات داخلی آن را به فروش رسانده و خریداران وسایل دست دوم نمی‌دانند که وسایل دست دومی که می‌خرند ممکن است سرقتی باشد. تحقیقات نشان داده حتی مالباختگان با سهل انگاری خود زمینه تسهیل ارتکاب جرم را فراهم می کنند.

او از هموطنان خواست با رعایت نکات ساده زیر احتمال سرقت خودرو و تجهیزات آن را به حداقل برسانند.

۱ وسیله نقلیه خود را با در و پنجره باز در کوچه و خیابان رها نکنید.

۲ مواظب باشید که سوییچ را روی خودرو جا نگذارید و آن را در مکان‌های خلوت و تاریک و یا در یک نقطه برای روزهای متوالی پارک نکنید.

۳ هنگام سفر در مکان‌های غیر ایمن جهت استراحت توقف نکنید.

۴ برای وسیله نقلیه خود تجهیزات ایمنی نصب کنید و اسناد و مدارک و اشیاء قیمتی را داخل خودرو یا در معرض دید قرار ندهید.

۵ از قفل مناسب برای لاستیک زاپاس استفاده کنید و تمامی تجهیزات ایمنی را تا زمانی که خودرو داخل پارکینگ هست به کار بگیرید.

۶ به افراد ناشناس اعتماد نکرده و سوییچ خود را به دلایل مختلفی نظیر تشخیص نقص فنی و ساخت سوییچ یدکی به آنها واگذار نکنید.

۷ به منظور بستن درب پارکینگ هنگام ورود و خروج حتماً خودرو را خاموش و درب آن را قفل کنید و هنگام ترک خودرو، پنل سیستم پخش را بردارید.

۸ هنگام مراجعه به مراکز درمانی با حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی گفته شده خوروی خود را ترک کنید.

۹ هنگام فروش خودرو، زمان تنظیم قولنامه به تنهایی در محل‌های ناشناخته حاضر نشوید.

۱۰  انجام معامله با دلال‌ها و یا خرید خودرو به صورت وکالتی فرصت مناسبی جهت سوء استفاده سارقان را فراهم می‌سازد. مراقب نزاع‌های صحنه‌سازی شده و تصادف با هدف سرقت خودرو باشید.

انتهای پیام