مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به پرداخت وام به طرح‌های اشتغال در روستاها، گفت: سود این تسهیلات شش درصد است و بابت هر اشتغالی که ایجاد می‌شود حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان به طرح‌های پذیرفته شده پرداخت می‌شود.

ویناپرس – مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به پرداخت وام به طرح‌های اشتغال در روستاها، گفت: سود این تسهیلات شش درصد است و بابت هر اشتغالی که ایجاد می‌شود حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان به طرح‌های پذیرفته شده پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ویناپرس، ابراهیم شادمهر با اشاره به برنامه ارائه تسهیلات اشتغال روستایی در البرز اظهار کرد: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در راستای قانون اشتغال روستایی که از سال ۹۶ ابلاغ شده، امسال هم آمادگی حمایت مالی و ارائه تسهیلات در حوزه صنعت و خدمات را دارد.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی است، ادامه داد: پیش از این تسهیلات با نرخ شش درصد از طریق چهار بانک عامل توسعه تعاون، پست بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفت اما امسال این اعتبارات تنها از طریق صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود.

وی توضیح داد: این تسهیلات امسال تنها در رسته‌های خدمات و صنعت پرداخت می‌شود چون در سال‌های گذشته سهم استان در طرح‌های کشاورزی پر شده است.

این مسئول ادامه داد: امسال با همکاری و هدایت دستگاه‌هایی مثل صنعت معدن، تجارت، میراث فرهنگی و اداره کل ارشاد در ۲۵ رسته توانایی پرداخت تسهیلات بانکی وجود دارد.

شادمهر اضافه کرد: سود این تسهیلات شش درصد است و بابت هر اشتغالی که ایجاد می‌شود حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان به طرح‌های پذیرفته شده پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: از انتهای سال ۹۶ تا کنون بیش از ۲۲۵ میلیارد تومان به ۱۱۶۰ طرح پرداخت شده که اشتغال این طرح‌ها هم حدود ۲۴۰۰ نفر بوده است.

وی افزود: بعد از اعطای تسهیلات، نظارت هم از طریق بانک عامل و هم دستگاه‌های اجرایی و هم کمیته نظارت استان لحاظ می‌شود تا اگر انحراف اشتغالی وجود داشته باشد، بر اساس قوانین با متخلفین برخورد و تسهیلات با لحاظ جریمه بازپس گیری می‌شود.

مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: اعتبارات در نظرگرفته برای پرداخت تسهیلات هم طرح‌های کوچک را در بر می‌گیرد و هم شامل طرح‌های کلان می‌شود.

انتهای پیام

  • نویسنده : تحریریه
  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجویان ایران