یک تاریخ نگار از رفتار برخی چهره‌های سیاسی که فرهنگ ایرانی را زیر سوال می‌برند و برای خودنمایی ایرانیان را حامی خشونت معرفی می‌کنند انتقاد کرد و گفت: رفتار آنها مصداق خیانت است. متاسفانه اطلاعات این افراد درباره ایران خیلی سطحی است و تاریخ را نمی‌شناسند.

ویناپرس – یک تاریخ نگار از رفتار برخی چهره‌های سیاسی که فرهنگ ایرانی را زیر سوال می‌برند و برای خودنمایی ایرانیان را حامی خشونت معرفی می‌کنند انتقاد کرد و گفت: رفتار آنها مصداق خیانت است. متاسفانه اطلاعات این افراد درباره ایران خیلی سطحی است و تاریخ را نمی‌شناسند.

«خسرو معتضد» در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری ویناپرس با بیان این مطلب اظهار داشت: گویا عده‌ای قصد دارند به طور مستمر به ایرانیان توهین کنند و بگویند ما خشونت طلب هستیم. به نظرم این‌ها یک صحبت ساده نیست بلکه برنامه‌های از قبل هماهنگ شده است تا با بیان حرف‌های سطحی در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای دستاویزی برای بیگانگان به وجود آورند.

وی با بیان اینکه تمام شهرت این افراد از ملت ایران است گفت: این‌ها حقوق چند میلیونی می‌گیرند و به راحتی علیه مملکت خودشان و به ضرر مردم ایران مصاحبه می‌کنند. حتی یکی از این آقایان گفته «زمانی که تیم‌های فوتبال ایران می‌برد من احساس ناراحتی می‌کنم برای اینکه ایرانی‌ها نژاد پرست هستند.». به این افراد می‌گویم کجای تاریخ ایرانیان نژاد پرست بودند، کجا سابقه قتل عامل ارامنه و یهودیان را دارند و کجا ملت ایران خشونت گرا بوده است. واقعاً بیان این ادعاها خجالت‌آور است هر چند که ما در طول تاریخ مشابه چنین خائن‌هایی زیاد داشتیم که سعی می‌کردند ملت ایران را کوچک کنند.

معتضد خاطرنشان کرد: باید تاریخ را فهمید و درباره مسایل تاریخی مطالعه کرد و نباید هر حرفی را بی‌دلیل به زبان آورد زیرا سبب تفرقه بین مردم و اقوام ایرانی می‌شود.

او در خاتمه تاکید کرد: در همه خانواده‌ها از اقوام مختلف حضور دارند و در حقیقت اقوام در خانواده‌های ایرانی ممزوج هستند. از این نظر تمام آرمان‌ها، اخلاق، فرهنگ، اعتقادات، هنر و موسیقی ما یکی است و مهمتر آنکه زبان ملی همه ایرانیان فارسی است.

جزییات بیشتر این مصاحبه را می‌توانید در پادکست پایگاه خبری ویناپرس (اینجا) بشنوید.

نویسنده: محمد جواد نعمتی

انتهای پیام