ویناپرس - سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از شناسایی ۳۴ مورد اومیکرون در کشور خبر داد.

ویناپرس – سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از شناسایی ۳۴ مورد اومیکرون در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ویناپرس، محمد هاشمی، با اشاره به بررسی موارد مشکوک به اومیکرون، گفت: تاکنون ۳۴ مورد اومیکرون در کشور شناسایی شده و ۸ مورد مشکوک نیز در حال بررسی است.

وی با اعلام اینکه ۱۵ نفر از مبتلایان اومیکرون مربوط به تهران هستند، افزود: ۵ مورد در مشهد، ۵ مورد در هرمزگان، ۲ مورد در بوشهر، ۲ مورد در شیراز، و در هر یک از شهرهای بابل، اصفهان، اراک، ارومیه و کرج، یک مورد اومیکرون شناسایی شده است.

به گزارش ویناپرس، با توجه به قدرت بالای سرایت اومیکرون، فعالیت های عادی مانند گذشته برقرار است. ستاد ملی مقابله با کرونا به دنبال اتخاذ تصمیماتی برای بازگرداندن محدودیت های سراسری است. هنوز از این تصمیمات خبری منتشر نشده ولی به نظر می رسد با توجه به تحمیل فشار اقتصادی به اقشار ضعیف جامعه این محدودیت ها مانند آنچه در گذشته وجود داشت اعمال نشود.

مسئولان بهداشت و درمان کشور علائم کرونا اومیکرون را بسیار شبیه به سرماخوردگی می دانند. در نتیجه از هموطنان خواسته شده است در صورت بروز گلودرد، آبریزش بینی، تب، سرفه و احساس بی حالی از حضور در محیط های سربسته و محل های تجمع خودداری کرده و در صورت تشدید علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

گفتنی اینکه تزریق دز سوم برای افرادی که واکسن کرونا را به طور کامل دریافت کردند الزامی است.

انتهای پیام