سال ۱۴۰۰ با تمام اتفاق‌های تلخ و شیرین خود رو به پایان است. خاطرات تلخ و شیرینی که برخی قلب‌مان را آزرده کرد و بعضی دیگر خوشحال‌مان ساخت. از آمار تلخ و تکان‌دهنده کرونا و سویه‌های مختلف آن گرفته تا انتخابات ریاست جمهوری، تعیین تکلیف تحریم‌ها و ادامه برجام و یا صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی و صدها رویداد دیگر که اگرچه مدتی در اذهان و شبکه های اجتماعی درباره آنها سخن رفت اما بسیاری از آنها را اکنون به یاد نداریم.

ویناپرس – سال ۱۴۰۰ با تمام اتفاق‌های تلخ و شیرین خود رو به پایان است. خاطرات تلخ و شیرینی که برخی قلب‌مان را آزرده کرد و بعضی دیگر خوشحال‌مان ساخت. از آمار تلخ و تکان‌دهنده کرونا و سویه‌های مختلف آن گرفته تا انتخابات ریاست جمهوری، تعیین تکلیف تحریم‌ها و ادامه برجام و یا صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی و صدها رویداد دیگر که اگرچه مدتی در اذهان و شبکه های اجتماعی درباره آنها سخن رفت اما بسیاری از آنها را اکنون به یاد نداریم.

اما مهمترین رویداد سال ۱۴۰۰ را در نگاهی کلی می‌توان واکسیناسیون گسترده‌ای ذکر کرد که با تمام سختی‌های آن، چالش‌های خرید و تولید واکسن کرونا در شرایط تحریم و متقاعد کردن مخالفان برای تزریق واکسن، بلاخره عملی و انجام شد. چرا که بحران کرونا بیش از دو سال است که جهان را به خود مشغول ساخته و یکایک مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم با آن درگیر شدند.

چه بسیار خانواده‌هایی که در شرایط کرونا آسیب مالی، روحی و جانی دیدند و چه سرنوشت‌هایی که به سبب این پاندمی دچار دگرگونی شد. اکنون با تزریق دوز سوم واکسن کرونا قدری شرایط کشور و جهان آرام‌تر شده، اگرچه همه ما می‌دانیم تا پایان تزریق همگانی و اقدام دسته‌جمعی در این مسیر موفق به شکست کرونا نخواهیم شد و این مرحله با دست در دست هم دادن مردم برای تزریق واکسن تکمیل خواهد شد.

با این وجود و علی‌رغم همه دشواری‌ها و دستاوردهای امسال، همیشه در انتهای سال و با ورود به سال جدید به خودمان قول‌هایی می‌دهیم تا در فصل جدید زندگی به اهداف و برنامه‌های جدیدمان دست پیدا کنیم. از کاهش وزن و یا تغییر عادت‌های غذایی که اغلب افراد حداقل یک بار در زندگی خود به چنین فکری افتاده‌اند تا اقدامات جدی‌تری مانند ادامه تحصیل، راه اندازی کسب و کار، رفتن به سفر و ده‌ها برنامه‌ریزی دیگر که هر کس به فراخور نیازها و انتظاراتی که از خود دارد تصمیم‌گیری می‌کند.

اکنون که موسم نو شدن و تازگی و دگرگونی رسیده فرصت مناسبی برای گرفتن تصمیم‌های جدی و مهم است تا یک بار برای همیشه خود را موفق به حصول نتیجه ببینیم و موانع را کنار بزنیم. مهمترین مسئله‌‌ای که باعث می‌شود اقدامات ما نیمه‌تمام بماند عدم وجود برنامه‌ریزی درست و پایبند نبودن به اجرای آن است؛ وجه تمایزی که افراد موفق از آن به‌خوبی بهره‌ می‌برند و اهداف‌شان را محقق می‌سازند.

در این سال و قرن جدید که اتفاقا قرار است به اقدامات مهمی دست بزنیم و آنها را محقق کنیم، کلیدی‌ترین راه رسیدن به اهداف را باید شناسایی کنیم که همانا تعهد به اجرای برنامه‌ها و تحقق وعده‌ها است. امیدواریم مسئولان کشور در هر جایگاه و سازمان و سمتی که قراردارند عمل به وظایف خود را سرلوحه فعالیت‌های‌شان کرده و چرخ اقتصاد، فرهنگ، سیاست، محیط‌زیست و آینده ایران‌زمین را به‌خوبی بچرخانند. چرا که اگر هر کسی وظیفه‌اش را به‌درستی انجام دهد چرخ‌دنده‌های سیستم به‌صورت خودکار و پشت‌سرهم عمل کرده و نتیجه بهتر و زندگی ایده‌آل‌تری برای مردم فراهم خواهدشد. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که آسایش و رفاه مردم، پر اهمیت‌ترین مسئله امروز مسئولین است. امید است وعده‌های معیشتی و اقتصادی و ملی که داده‌شده، در ابتدای سال ۱۴۰۱ عملی شده و تغییرات مهمی در این زمینه ایجاد شود. بدون شک با خلق ایده، تعهد به برنامه‌ها و اجرای آنها چه در سطح شخصی و فردی و چه در بعد ملی می‌توان به پیشرفت ایران عزیز و سربلندی هرچه بیشتر مردم شریف برسیم.

اینک شکوفه‌ها پیغامی دیرآشنا از امید و شکفتن دارند که می‌توان در سردترین و خشک‌ترین ایام دلخوش به تغییر و بهبودی باشیم. به همین سبب سال ۱۴۰۱ و قرن جدید را در کنار عزیزان‌مان با امیدواری به روزهای بهتر و اتفاق‌های نیکو آغاز می‌کنیم. باشد که شکفتن و سبز شدن، شروع دوباره را به ما بیاموزد تا نو شدن و تغییر را در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود ایجاد کنیم. سال نو مبارک.

نویسنده: مینا صفدری، صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه خبری ویناپرس