رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر کرج از نصب دستگاه پارکومتر (توقف سنج) و مدیریت و نظارت هوشمند پارکینگ‌های حاشیه‌ای سطح شهر در معابر و مناطق پر ترافیک خبر داد.

ویناپرس – رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر کرج از نصب دستگاه پارکومتر (توقف سنج) و مدیریت و نظارت هوشمند پارکینگ‌های حاشیه‌ای سطح شهر در معابر و مناطق پر ترافیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ویناپرس، علیرضا رحیمی در بیست و چهارمین جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: یکی از مهمترین تسهیلات ترافیکی در مناطق پر تردد وجود پارکینگ های حاشیه ای است که مدیریت و نظارت هوشمند پارک های حاشیه ای باعث توزیع عادلانه فضاهای پارک حاشیه ای – کنترل حجم ترافیک – تعیین پارک های مجاز وغیر مجاز- کاهش پارک های دوبل وهزینه بهره برداری کم از جمله ویژگی های مدیریت در پارک های حاشیه ای است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل به اهداف در نظر گرفته شده در سند توسعه ITS در جهت مکانیزاسیون پارکینگ های حاشیه ای اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۹ تا افق ۱۴۰۴در شهر کرج ، ۱۱۵ کیلو متر پارک حاشیه ای مکانیزه داشته باشد که در حال حاضر صفر است اما طرح ۱۹ معبر و فضای اصلی شهر قسمتی از مدیریت پارک های حاشیه ای به طول ۵۷ کیلومتر است که در دستور کمیسیون عمران و شهرداری قرار گرفته و مقدمات آن در حال انجام است .

علیرضا رحیمی اضافه کرد: احداث و بهره برداری از طرح پارکومتر در راستای ماده ۶ قانون درآمد پایدار و ماده ۱۵قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی و ماده ۳ آیین نامه اجرائی آن، پارک وسیله نقلیه در معابر شهری پر ترافیک در محدوده زمانی ۷ صبح لغایت ۲۱ بجز روزهای تعطیل را شامل می‌شود.

رحیمی در پایان ضمن بیان اینکه سیستم پرداخت پارکومتر به صورت الکترونیکی می باشد یادآور شد: فاز اول مدیریت و نظارت هوشمند پارکینگ‌های حاشیه ای به طول پنجاه و هفت هزار متر است که حدود ۴۸۰۰ پارک در حاشیه معابر را شامل می شود.

به گزارش پایگاه خبری ویناپرس، مزایای نصب دستگاه پارکومتر در شهرهای شلوغ و معابر پرترافیک بر کسی پوشیده نیست ولی باید این نکته را در نظر داشت که استفاده از این دستگاه نیازمند مطالعات فنی دقیق، فرهنگ سازی و پیوست اجتماعی است. تجربه پارکومتر در کلانشهری مانند تهران نشان داد، نصب پارکومتر بدون اقدامات کارشناسی و پیوست فرهنگی و اجتماعی راه به جایی نمی برد و نتیجه ای جز شکست و تحمیل هزینه های هنگفت به شهروندان و مدیریت شهری ندارد.

انتهای پیام

  • نویسنده : تحریریه