رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی از کارخانه نوآوری آمپر بازدید و با مدیران و استارتاپ‌های این مجموعه نوآوری دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

وینا پرس – رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی از کارخانه نوآوری آمپر بازدید و با مدیران و استارتاپ‌های این مجموعه نوآوری دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 به گزارش پایگاه خبری وینا پرس، «مسعود میرزائی شهرابی»، ضمن استقبال از فعالیت‌های صورت گرفته در کارخانه نوآوری آمپر بر اهمیت جذب و پذیرش ایده‌های فناورانه دانشجویان، ایجاد فرصت شغلی، تقویت واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتباط سیستماتیک میان صنعت با دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: کارخانه نوآوری آمپر با توجه به توان و تجربه بالای خود می‌تواند نقش موثری در رفع چالش‌ها و نیازهای فناوران و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه ایفا کند.

 وی افزود: گام اول اجرای فعالیت‌‌های مشترک شامل انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در راستای انجام پروژه‌های مشترک است؛ این تفاهم‌نامه با هدف تقویت زیست‌بوم نوآوری و توسعه کسب‌وکار‌های فناورانه در قالب یک همکاری مشترک شکل گرفته و مصمم است از استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری‌های مشترک حمایت کند.

«پرویز کرمی» مدیرعامل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر نیز ضمن معرفی مجموعه و ارائه توضیحات بر نقش کارخانه‌های نوآوری و پارک‌های علم و فناوری به‌عنوان مشوق بنیادین جوانان نخبه و فارغ‌التحصیلان خلاق کشور تاکید کرد و گفت: در حوزه‌های فناورانه با هدف رفع نیازهای فناوری کشور بر جذب و نگهداشت افراد نخبه و خلاق تاکید داریم.

کرمی با اشاره به حوزه‌های فعالیت کارخانه نوآوری آمپر از علاقه‌مندی این مجموعه در خصوص تعریف سرفصل مشترک همکاری با پارک علم و فناوری خراسان و برقرار ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه خبر داد.

گفتنی اینکه کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر در فضایی به وسعت ۱۰هزار متر، در دو سوله مجزا هر سوله به مساحت دو هزار مترمربع و در سه حوزه حمل‌ونقل، سلامت و سالمندی، ای‌تی و اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و بیمه با داشتن دفاتر و فضای کار اشتراکی به همراه فب‌لب تخصصی به‌عنوان بازوی نوآوری هلدینگ رایزکو در حال فعالیت است.

نویسنده: لیلا چراغی

انتهای پیام