رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از راه‌اندازی مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان خبر داد.

وینا پرس – رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از راه‌اندازی مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وینا پرس، شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی البرز با هدف  ایجاد یک شبکه پویا در راستای توسعه هوش مصنوعی و کاربرد آن در سلامت  و جلب مشارکت نخبگان و علاقه مندان به این حوزه فعال شده و چندین طرح تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی در علم پزشکی و سلامت در دست اقدام است. 

صیادی گفت: خوشبختانه با تلاش این مرکز، هوش مصنوعی در همایش های تخصصی حوزه سلامت جایی را به خود اختصاص داده و به تازگی مقالات مهمی در زمینه هوش مصنوعی و دندانپزشکی در اولین همایش کشوری میان رشته ای دندانپزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد،  10 طرح توسط اساتید و متخصصان این حوزه مطرح و بررسی شد.

وی بیان کرد: در واقع هوش مصنوعی با توانایی بالایی که در حوزه‌های مختلف از جمله  سلامت دارد این حوزه را متحول  کرده است. تاکنون دو طرح مهم و کاربردی در این زمینه در دانشگاه علوم پزشکی البرز انجام و عملیاتی شده است؛ طرح‌هایی که به تشخیص بهتر پزشکان کمک می کند که شامل پروژه هوش مصنوعی با موضوع عارضه ” آمبولی”  در مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی کرج و پروژه هوش مصنوعی در بخش آندوسکوپی در مجتمع آموزشی و درمانی  امام علی (ع) است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: هوش منصوعی می‌تواند به پردازش داده‌های پزشکی کمک کند و به متخصصان پزشکی بینش‌های مهمی بدهد و  نتایج سلامتی و تجربیات بیمار را بهبود بخشد. در حال حاضر، رایج ترین کاربرد  هوش مصنوعی در تنظیمات پزشکی، پشتیبانی تصمیم گیری بالینی و تجزیه و تحلیل تصویربرداری است و دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز در این زمینه پیشقدم  است.

سایت دبیرخانه هوش مصنوعی به نشانی https://ai.abzums.ac.ir/  قابل دسترس عموم می باشد و کلیه اطلاعات مورد نیاز و فرم درخواست همکاری ویژه فعالان و علاقه مندان به این حوزه جهت همکاری و مشارکت در طرح ها و برنامه های هوش مصنوعی در بخش های مختلف سلامت بارگذاری شده است.

انتهای پیام

  • نویسنده : تحریریه