معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با تأکید بر لزوم حضور آموزگاران پرورشی در فضاهایی چون اینستاگرام و شناخت علائق نسل جدید مانند BTS و ... گفت: وقتی دانش‌آموز امروز از الگوریتم اینستاگرام صحبت می‌کند و مربی هیچ چیزی نمی‌داند، چه زمینه ارتباطی مشترکی میان این دو وجود خواهد داشت.

وینا پرس – معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با تأکید بر لزوم حضور آموزگاران پرورشی در فضاهایی چون اینستاگرام و شناخت علائق نسل جدید مانند BTS و … گفت: وقتی دانش‌آموز امروز از الگوریتم اینستاگرام صحبت می‌کند و مربی هیچ چیزی نمی‌داند، چه زمینه ارتباطی مشترکی میان این دو وجود خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وینا پرس به نقل از ایسنا، سردار فتح اللهی در مورد لزوم انطباق آموزگاران و مربیان پرورشی با روحیات نسل حاضر گفت: در این مورد ما کاملاً عقب ماندگی داریم، دانش آموزان مسیر را رفته‌اند و ما عقب مانده‌ایم و این عقب ماندگی با کارهای مفصل و پیگیری باید جبران شود. در حال حاضر ارتباط و تفاهم واقعی بین نیروی آموزشی و دانش آموز صورت نمی‌گیرد، ولی ما از طریق آموزش‌های متعدد جهت آشنایی با نسل جدید و تفکرات آنها تا حدودی خواسته‌ایم که این فاصله را کمتر کنیم ولی این فاصله جدی است و اصلاً نسل امروز در اتمسفر دیگری زندگی می‌کند.

وی ادامه داد: تا این اتمسفر را نشناسیم اصلاً نمی‌توانیم ارتباط بگیریم همکاری که نمی‌داند BTS،کی پاپ و یا سایر علایق روز نسل امروز چیست اصلاً نمی‌تواند مسائل آنها را بفهمد و با فقدان این آگاهی نمی‌داند دانش‌آموزان از لحاظ جهان بینی در کدام فضا هستند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یادآور شد: بنابراین باید یکسری آموزش‌هایی را در حوزه رسانه برای همکاران داشته باشیم که البته این کار را شروع کردیم و در حوزه مهارتی و اموری که مربوط به جذب و ارتباط موثر است، برنامه‌هایی را ایجاد کنیم. در این زمینه در حال تلاش هستیم اما حقیقتاً سرعت حرکت دانش آموزان بسیار بیشتر از آموزش‌ها و فعالیت‌های ماست.

وی گفت: اولین قدم در حوزه تربیت ارتباط است. وقتی نمی‌توانیم ارتباطی بگیریم عملاً هیچ کار تربیتی را هم نمی‌توانیم شکل بدهیم. وقتی ارتباط و تفاهم صورت بگیرد و درک متقابل ایجاد شود؛  تازه کار تربیتی شروع می‌شود. لذا باید این کار را انجام دهیم تا دانش آموز احساس کند که می‌تواند با مربی ارتباط بگیرد و از دنیای او پرت نیست. ما در حال تلاش هستیم که فضا بهتر شود ولی فعلاً اینطوری نیست.

وی در مورد اینکه وقتی تربیت تحت تاثیر فضای مجازی و اینستاگرامی است، راهکار تربیتی در مدارس برای همسو شدن با این تغییر چه خواهد بود، گفت: اولاً همکاران آموزشی باید این فضا را بشناسند، به فضاهای مجازی و اینستایی بروند و ببینند که نسل حاضر در چه دنیایی است و چه پیام‌ها و کامنت‌هایی می‌گذارند. یعنی کمترین کاری که ما باید انجام دهیم این است که وقتی در اینستاگرام حضور داریم بفهمیم مخاطب ما چطور فکر می‌کند.

فتح اللهی اظهار کرد: سپس وقتی فهمیدیم که مخاطبین ما در چه فضایی زندگی می‌کند، برای اینکه بتوانیم این فضا را به دانش آموزان بفهمانیم و نقدهای جدی و حرف‌های اساسی را با چاشنی رفاقت با آنها داشته باشیم، می‌توانیم با آنها ارتباط گرفته و تربیت را پایه ریزی کنیم. وقتی دانش‌آموز امروز از الگوریتم اینستاگرام صحبت می‌کند و مربی هیچ چیزی نمی‌داند، چه زمینه ارتباطی مشترکی میان این دو وجود خواهد داشت.

انتهای پیام